Utah

2014-08-12 06:42

Hej!

Nu er jeg endeligt nået godt frem til Utah, så jeg tænkte at det var tid til en lille opdatering.

Fredag som var vores shopping dag var fed, men også meget travl! Vi var i butikker på times square og i Soho, men vi kunne have brugt flere dage begge steder!

Lørdag var vi i SixFlags forlystelsespark, de har de fedeste rutschebaner! I starten løb vi rundt fra forlystelse til forlystelse, men vi blev efterhånden trætte. Det var næsten for varmt bare at stå og vente (vi har haft ekstremt godt vejr hele ugen). Lørdag var den sidste dag i New York, så vi sad i lobbyen til kl. 12 og snakkede og hyggede. 

Søndag var så afrejse dag igen, nogle skulle køre til lufthavnen allerede kl. 6:30 (bl.a. min ene roommate). Vi var alle helt smadrede. Jeg skulle til lufthavnen kl. 10:30, så jeg nåede lige at have en hurtigt, men super dejlige telefon samtale med mor, far og Tobi. Jeg skulle først flyve 13:55 (eller som man skriver/siger her 1:55). Efter en 5 timers flyvetur til Phoenix (Arizona), hvor jeg fløj med en nordmand fra campen (vi sad desværre ikke sammen),havde jeg 1 time til at komme til mit andet fly (og det var faktisk meget lang tid!) Turen til Salt Lake City (Utah) tog ca. 1 time og 15 min. så jeg kom omkring 15 min tideligere end forventet. Den lange tur gik med at prøve at sove og ellers være vildt spændt! Da jeg landede i Utah kom min værtsfamilie (mor, far og 3 drenge, den 4. var syg) og hentede mig og så kørte vi mod Spanish Fork, den tur tog ca. 1 time. 

I lufthavnen i Phoenix fik jeg så mit første "dumme" spørgsmål om Danmark: Taler I et andet sprog end engelsk i Danmark?

Min værtsfamilie spurgte mig om så meget forskelligt i bilen! Og jeg var så træt! Den ældste havde lavet en skål med noget lignende cornflakes, og jeg var virkelig sulten, så det var jeg glad for. Efter en kort rundvisning var det direkte i seng. 

I dag tog vi først hen til min skole, men jeg kunne ikke få mine fag før jeg havde fået mine vacciner. De ville have at jeg skulle have alle mine vacciner igen, så vi kørte til Provo (anden største by i Utah) for at få dem. Lægerne sagde at jeg kun skulle have en vaccine og en TB-test. På onsdag skal vi møde en og få nogle papirer så jeg kan få mine fag. Så kørte vi på carls jr. (lidt ligesom mc donalds) og fik noget mad. Efter det købte vi sko og var til kiropraktor. Så var dagen næsten gået og det eneste vi så skulle var til familie barbecue, så nu har jeg prøvet min første barbecue efter kun 6 dage i USA. Det var super hyggeligt! De er en kæmpe familie, alle har omkring 5 søskende eller mere. Jeg snakkede med 3 piger på min alder og de var alle super søde!

Mary fortalte at vi en gang skal på roadtrip og se ting jeg gerne vil se og vi skal også til Las Vegas på et tidspunkt. Så det bliver fedt!

 

Jeg har det godt! Drengene er søde, men larmende og lidt svære at forstå, men det går. Den ene sagde at hvis jeg havde været yngre eller han havde været ældre, så ville han gifte sig med mig fordi jeg er så smuk. 

 

- Emilie