Hawaii!

2015-03-01 15:15

Hej! 

Så jeg fik jo ikke skrevet i sidste uge da jeg tog til Hawaii om lørdagen så her er der en opdatering på begge uger.

Mandag var det presidents Day så jeg havde ingen skole. Eva og familien var på besøg og Eva og jeg stod for at købe ind. Ellers hjalp jeg til i huset. Teresa var også på besøg. Da jeg kom hjem efter at have købt ind var gardinet i mit værelse faldet ned, men det fik Daniel og jeg hurtigt klaret. 

Tirsdag var jeg til yw hvor vi var sammen med ym vi spillede brætspil. 

Onsdag hang jeg ud med Kendra og Cody, vi tog til en basketball kamp sammen, CJ kom og hentede os. 

Torsdag havde jeg min første træning med track. Da jeg kom hjem havde jeg fået min mobil i posten, jaaaaaa! Kendra hang så ud med mig efter track.

Fredag efter skole tog jeg med CJ og Kendra ud at købe sportstøj, de har begge besluttet sig for at være på track sammen med mig. Efter det tog vi på barrys. Da jeg kom hjem pakkede jeg så de sidste ting jeg havde brug for på Hawaii. CJs bedstemor havde besluttet sig for at hun gerne ville have udvekslingsstudenter næste år så jeg gav Jen hendes telefon nummer og fredag aften havde de en aftale, nu er hun klar til at vælge hendes studenter. 

Lørdag tog jeg jo så til Hawaii, inden jeg kørte til lufthavnen kom CJ og sagde farvel! Daniel kørte mig så til lufthavnen. Jeg havde en time i lufthavnen inden jeg skulle boarde, men selvfølgelig var der noget galt med mit fly så jeg skulle vente i ekstra 2 timer, heldigvis fandt jeg Cecilie (Danmark) og Lovisa (Sverige) som jeg kunne snakke med. Så var der ellers en 6.5 timers flyvetur til Hawaii som gik med lektier og film. Vi ankom trætte på hotellet og havde så et infomøde. Jeg havde 3 roomies Giovanna (Brasilien), Noemi (Tyskland) og Martine (Norge). 

Søndag gik vi til stranden. Vi var delt i grupper så vi skiftedes til at surfe og sejle med en katamaran. Min gruppe var først med katamaranen vi sejlede i et stykke tid og så stoppede vi et sted hvor vi kunne hoppe i vandet. Efter det var det bare at vente indtil at vi skulle surfe, vi snakkede med de andre gik lidt rundt på stranden og ellers solbadede vi bare. Så var det tid til surfing, først fik vi instruktioner på stranden og så var det ellers i vandet og prøve det. Vi havde fået at vide at der hvor vi surfede var der skarpe sten og et koralrev så vi måtte ikke røre bunden når vi faldt af. Der var 2 damer ude og tage billeder af os som vi så kunne købe bagefter. Jeg var faktisk ok god og kom op at stå på surfboarded et par gange, men selvfølgelig havde jeg også nogle pænt gode fald fra mit surfboard. Jeg skar min hæl på en sten men det var ikke slemt. Efter at have surfet havde vi alle et udslet på vores ben, heldigvis var mit ikke så slemt og så ved jeg jo også hvordan man håndterer det. Efter at have surfet tog vi tilbage til hotellet og gjorde os klar til at tage ud at spise, vi fik pizza og selvfølgelig var "Hawaii" super god! Så blev vi ellers sluppet løs i waikiki og kunne shoppe osv. 

Mandag tog vi til dole ananas plantage hvor vi spiste frisk ananas og fik lavet armbånd med vores hawaiianske navn. Så tog vi ellers videre i bussen, vi havde et frokost stop hvor vi spiste ananas burgere og så gik turen til "the polynesian cultural center" her så vi en 4D film å, lærte hula og andre polynesiske aktiviteter, vi så et show hvor en mand kravlede op i et palmetræ og tændte ild med pinde. Vi fik aftensmad der og så så et danseshow med hula danse fra de forskellige polynesiske kulture. 

Tirsdag var der yoga fra morgnen af så det tog mig og Cecilie til. Så tog vi afsted i bussen igen vi så Polle lookout som bare var en super god udsigt. Så tog vi til en strand som turister normalt ikke er på, vi havde vores egen livreder og vi kunne bade, spille fodbold, spise vores frokost eller havd vi ellers havde lyst til. Nogle af drengene havde højtalere med så vi spillede musik og på et tidspunkt dansede vi næsten alle sammen. Det var nok den dag hvor vi sådan rigtigt dannede de grupper vi var sammen med jeg var sammen med Cecilie (Danmark), Robin, Johann, Noemi, Freya, Meike (Tyskland), Louise (Sverige) og Emmi (Finland), nogle gange også Konrad og David (Sverige). Om aftenen var vi så på hard rock cafe hvor alle 100 udvekslingsstudenter sang med på sangene og bare havde det fedt. Bagefter havde vi tid til at shoppe igen men min "gruppe" sad bare og snakkede, det var super hyggeligt! 

Onsdag var vi ude at snorkle vi så en masse flotte fisk, nogle af de andre så havskildpadder. Da vi kom hjem tog vi til en park, nogle af os spillede volley andre fodbold og andre igen så bare på. Om aftenen tog vi til USAs største udendørs shopping center det var selvfølgeligt super dyrt. Vi spiste på Bubba Gumps og vi havde en quiz om filmen forest gump hvor jeg vandt en smiley badge. 

Torsdag tog vi til Pearl habor hvor vi så monumentet til ære for USS Arizona, vi så også en film om hvorfor angrebet på Pearl Harbor var sket og præcis hvordan det skete. Efter det havde vi en bus tur rundt i honolulu by. Vi hang så ud på stranden i lidt tid. Så spiste vi aftensmad og bagefter var der beachparty med dans og aftenbadning, fodbold osv. 

Fredag gik vi til toppen af en vulkan, en super hård og varm tur, men super god udsigt! Vi tog billeder hvor vi hoppede og havde det bare super sjovt da vi endeligt nåede toppen. Da vi kom tilbage til hotellet var vi stranden igen. Og så gjorde vi os ellers klar til en Luau som er en hawaiiansk fest. Jeg fik en tatovering (som kun holdt en dag selvfølgelig), vi spiste der og så var der et hula show. Da vi kom hjem var det tid til at sige farvel, vi havde alle fået en trøje fra turen og mange af os fik de andre til at skrive på den. Så var det tid til at pakke kufferten, jeg gik i seng kl. 1 og skulle op igen kl. 4 for at pakke det sidste inden at bussen kørte til lufthavnen kl. 5 først fløj jeg til LA (5 timer) jeg fløj sammen med 4 andre fra turen og vi sad sammen. Da vi ankom i lufthavnen skulle vi så vente i flyet indtil at vi kunne komme ind til den rigtige holdeplads eller hvad det nu hedder. Det var jeg lidt nervøs for for Cecilie og jeg skulle på et andet fly kort tid efter som fløj til Salt Lake City, da vi endeligt komme ud af flyet sagde de i højtaleren at det fly ville lukke dørene om 3 minutter så vi havde 3 minutter til at skifte fly i en kæmpe lufthavn, men vi nåede det. Fra SLC skulle Cecilie så videre til Idaho men hun nåede ikke sit fly, Mary var selvfølgelig med på at hun kunne sove hos os, men Cecilies værtsmor var ikke glad for den ide så det endte med at hun bestemte at Cecilie kun havde tilladelse til at sove hos Jen (min coordinator) jeg tilbød selvfølge at tage med siden hun ikke kendte hende så vi sov hos Jen. 

I morges kørte vi så Cecilie til lufthavnen, hun var super glad for at vi havde hjulpet og havde overhovedet ikke lyst til at tage tilbage til sin værtsfamilie fordi de var blevet ret sure på hende. Jeg tog så i kirke med Jen og hendes familie og nu er jeg i gang med lektier, men jeg har ikke lyst til at lave dem! Jeg er stadig hos Jen, Mary og Jeff kommer og henter mig på vejen hjem fra Evas hus. Udover det er jeg super træt fordi jeg ikke har fået vildt meget søvn i denne uge. 

I morgen skal jeg jo så i skole igen og jeg starter på track, det skal nok blive sjovt. Jeg glæder mig til at se mine veninder igen! 

- Emilie