Farvel, Washington DC og tilbage i DK

2015-06-15 08:55

Hej!

Så jeg fik ikke skrevet på bloggen min sidste uge i USA fordi jeg rejste hjem søndag/mandag. Men det her opslag vil så være det sidste her på bloggen. Tak til alle der har fulgt med! Jeg har nydt at skrive blog hver søndag.

Jeg starter med min sidste uge i USA:

Mandag til middag tog jeg med danseholdet på Ihop og fik middagsmad og til aften kom Marys mor og søster Teresa over og vi havde en farvel aftensmad og FHE.

Tirsdag havde jeg min farvelfest for alle mine venner, der var super godt vejr så vi var bare i haven og havde en vandkrig. Det var super hyggeligt og en god måde at sige farvel på.

Onsdag hang jeg ud med nogle venner indtil Mary og Jeff tog mig med til Tucanos til aftensmad. Da vi kom hjem hang jeg ud med Sam, Kendra og McKay, det var nemlig min sidste mulighed for at sige farvel og de var jo mine bedste venner. Vi hyggede indtil at de skulle til og hjem og så tudbrølede de ellers alle sammen. Jeg var den eneste der ikke kunne græde... Nå men vi fik sagt farvel og da jeg så gik indenfor begyndte jeg at græde, men jeg fik snakket med Mary og Jeff som begge bare krammede mig da jeg kom grædende indenfor.

Torsdag formiddag pakkede jeg min kuffert om igen igen... Og så fik jeg sagt farvel til CJ og Sheryl. Torsdag eftermiddag kørte vi så til Layton hvor vi fik aftensmad hos Marys bror Richard. Vi spillede også spil og hyggede bare generelt. Bagefter tog vi så hjem til Eva, hvor jeg igen ompakkede og jeg fik givet mine farvelgaver og de sidste kram til børnene, det var ret hårdt, og jeg kunne mærke på dem at de ikke vidste hvad der var ved at ske.  

Fredag meget tidligt om morgnen tog Mary, Eva og jeg så til lufthavnen. Der var super mange mennesker så jeg stod lang tid i kø til at chekke ind og nåede ikke mit fly, men det blev så ombooket. Jeg sagde så farvel til Mary hvilket selvfølgeligt var super svært! Da jeg var kommet gennem sikkerheds tjekket ringede jeg så til personalet fra explorius i DC (jeg fik fat i Gitte) og sagde at mit fly var ombooket og sådan og det var slet ikke et problem, nu skulle jeg så bare vente en time i lufhavnen. Jeg var super ked af det så jeg ringede til en ven kl. 6 om morgnen og vi snakkede indtil at jeg havde det bedre, så ved man at man har ægte venner. Nå men selvom jeg kun var standby på begge fly kom jeg med, men jeg endte op i den forkerte lufthavn i DC... Det opdagede jeg da jeg stod i Dallas lufthavn, så måtte jeg jo ringe igen til Gittte, og hun sagde at så måtte jeg jo tage en taxi til hotellet... Nå men jeg landede i DC og fik så en besked fra Dennis fra explorius der sagde tag IKKE en taxi vi er på vej for at hente dig, ring til mig når du er ude af flyet. Så Dennis og Erno kom og hentede mig i lufthavenen og kørte mig til hotellet. På hotellet viste Gitte mig rundt og så fandt jeg ellers mit værelse hvor en af mine roomies sad sammen med en anden pige. De var begge dansker og vi blev venner med det samme. Resten af aftenen slappede vi bare af og mødte andre mennesker, vi endte op i en dansk gruppe med 5 mennesker: mig, Anders, Nikoline, Nicoline og Caroline (min roomie). Vi var da også lige en tur i poolen.

Lørdag skulle vi så på sight seeing. Til morgenmaden mødte vi så Emil som jeg havde været i New York med, og han blev med det samme en del af gruppen. Så vi gik rundt i DC og så bl.a. det hvide hus og en masse minde monumenter. Så havde vi også tid til lidt shopping efter at have spist middag på en typisk burgerbar. Og så tog vi tilbage på hotellet, vi slappede lidt af og så gik vi i poolen. Efter poolen besluttede vi os for at tage på restaurant og vi skulle da også være fine i tøjet da det jo var vores sidste aften i USA. Og så gik vi selvfølgelig ekstremt i seng, nogle steder vil man nok sige at vi havde natterend...

Søndag pakkede vi de sidste småting og så havde vi et møde på hotellet hvor vi bare snakkede om vores oplevelser. Så gik turen til lufthavnen hvor vi skulle flyve fra kl. 17:15 så vi fik lige noget middagsmad og så ventede vi ellers bare i gaten. I flyet ville alle jo sidde ved siden af venner, så der blev flyttet lidt rundt, jeg tror at stewardesserne blev lidt sure til sidst. Men så var det ellers bare en 8 timers flyrejse hvor folk bare var alt for spændte til at sove, så vi snakkede bare.

Første uge hjemme i DK:

Mandag landede vi jo så i DK kl. 7 om morgnen. Og så var vi jo alle helt oppe at køre, men vi skulle så vente 30 min. på vores kufferter, vi fik så sagt farvel før vi gik ud til vores familier og det var klogt gjort. Der var så mange mennesker med flag og skilte og følserne sad helt ude på tøjet. Og så var mandag jo også Tobis fødselsdag! Vi fik taget et par billeder i lufthavnen og så tog vi ellers hjem mod Viborg. I indkørslen var der så flag og velkommen hjem skilte. Vi fik en rugbrødsmad og så kørte vi ud for at købe en cykel til Tobias. Så blev jeg lige pludseligt meget træt så jeg måtte lige tage en lur da vi kom hjem. Og så kom der selvfølgelig gæster og sagde velkommen hjem. Før aftensmaden tog jeg et smut ned forbi Dana og sagde hej og fik et kæmpe kram!

Tirsdag tog far og jeg på Herning sygehus for at besøge bedstefar og så kom vi hjem for at se Tobis fodboldkamp.

Onsdag tog mor og jeg så på shopping og da vi kom hjem kom Rasmus Thomsen og familie og sagde velkommen hjem og fik kaffe og kage.

Torsdag slappede jeg mest bare af indtil Bodil og Bjarni kom og hentede mig og så skulle jeg med ud at hente og overraske Bjørg.

Fredag gjorde vi klar til festen om aftenen. Og så stod der lige pludseligt 60 mennesker i indkørslen, det vat en super hyggelig fest og dejligt at se alle sammen igen.

Lørdag tog jeg til picnic med alle dansetøserne på borgvold, det var også dejligt at se dem igen! Ellers skulle der bare slappes af, og så kom Dorte og Jens over til aftensmad og Tobi var til landskamp.

Søndag eller i går blev der bare slappet af!