Familie, aktiviteter, kirke, weekend!

2014-08-17 21:08

Hej!

Ligesom min hverdag har weekenden været travl! Fredag kom Jeffs forældre og søster på besøg. Jeff og hans far havde en masse projekter de lavede i huset. Det var stort set det dagen gik med. Jeffs forældre blev og sov, og lørdag tog vi så til barbecue hos Jeffs søster, der var super godt vejr så ungerne legede i baby pool og på en slip n' slide. De kunne ikke rigtigt finde ud af at glide ordentligt på deres slip n' slide, så jeg lånte en badedragt så Jeffs søster og jeg kunne "vise hvordan det skulle gøres", det var super sjovt! Da vi kom hjem gik drengene direkte i seng og Mary og jeg tog til Walmart. Vi fik købt nogle småting til mit værelse, ting jeg manglede osv. Vi har bl.a. købt en magnetisk maling, så en del af min væg bliver magnetisk! Jeg glæder mig. Vi er stadig ikke gået i gang med at male værelse, men vi gør det snart (håber jeg), en af mine vægge bliver ligesom mosaik, Mary har nemlig mange maling rester og de er typerne som sparer hvor de kan og bruger hvad de har. Jeg er sikker på at det kommer til at se super fedt ud og der skal nok komme billeder. 

I dag var vi så i kirke i 3 timer. I starten er alle samlet i et rum (lidt ligesom derhjemme) men de har ingen præst, biskoppen talte til menigheden i dag. Ingen bliver betalt for deres arbejde i kirken, alle hjælper. Vi sang 4 salmer (som jeg ikke kendte selvfølgelig), nogle var udvalgt til at komme op og sige en bøn, og 2 var udvalgt til at tale om et specielt emne. Det var lidt svært at koncentrerer sig om hvad der blev sagt fordi alle børnene larmede (ikke kun dem i min familie). Efter den første time skulle man ud til sin "klasse" i min talte de om en hjemmeside hvor man kunne finde sine forfædre, lave stamtræ og sådan noget. De  fleste havde forfædre fra Europa, og jeg skulle så forklare "sen" endelsen på efternavne. Efter en time i den klasse, skulle man videre igen, jeg er med i "young woman" og de har aktiviteter om tirsagen. Vi sang først og derefter skulle jeg præsentere mig selv, så diskuterede vi nogle gode råd som kunne gøre hverdagen bedre for en selv og andre. I morgen får jeg nok en "young woman" halskæde og i aften er der noget tam tam hos biskoppen så der kommer en og henter mig så vi kan følges ad. På tirsdag laver young woman og young men aktiviteter sammen, og vi skal lave noget vand aktivitet halløj, så det bliver fedt. 

I morgen skal jeg gøre mig klar til skole som starter tirsdag og måske hænge ud med en super sød pige fra området.

Så ja jeg har det godt og glæder mig til at starte i skole. Håber I også har det godt derhjemme! 

 

- Emilie