Første skoledag

2014-08-20 01:26

Hej! 

Jeg vil lige starte med en lille opdatering på i går. Vi lavede ikke voldsomt meget, men jeg havde en veninde (CJ) på besøg. Hun blev til aftensmad og FHE (Family Home Evening = Familie aften) hvor vi lavede balon drevne raketter, så det var hyggeligt. Og så mødte jeg for første gang Jonathan som også bor hos familien, han skal snart på "mission" for kirken og rejser derfor i september. 

I dag havde jeg så min første skoledag på Spanish Fork High School. Jeg fik et lift med CJ og hun hjalp mig med at finde mit klasselokale. Jeg havde først Amerikansk historie, så kor (som CJ også havde), dans og drill, spansk og til sidst svømning. Dans og drill var ikke det sted jeg det skulle være, så jeg sputgte en dreng om hjælp til at finde "new gym" han fulgte mig derhen (han blev også nødt til at spørge om vej) men der var ingen så jeg gik til kontoret og de fik 2 piger til at vise mig vej. Jeg var ret ude af den da jeg ikke kunne finde det, men heldigvis var de ikke igang med noget super vigtigt, de gennemgik bare et ark om holdet. Efter dans og drill var det frokost tid og jeg sad sammen med CJ og hendes venner. Maden på skolen var faktisk ikke slemt, så jeg kommer nok til at købe mad der i stedet for at smørre madpakke hver dag. Vi lavede ikke så meget i nogle af timerne. I historie skulle vi "lære hinanden at kende" ved hjælp af nogle små aktiviteter, til kor lærte vi lidt om noder, holdning og vejrtrækning, til dans fik vi et skab og skulle vælge tøj til holdet, i spansk lærte vi meget lidt og hørte om reglerne for det fag og til svømning fik vi at vide at vi først skal svømme på mandag, så det var også noget med at lære hinanden at kende. Faget svømning er en indledning til at komme på svømme holdet så det håber jeg på nu. Dans og drill virker federe end jeg troede, vi skal lave et par opvisninger så det er fedt. Jeg fik komplimenter på min skoletaske og mit engelsk i dag, men har ikke rigtigt lært så mange at kende, det kommer nok efterhånden, jeg er glad for at jeg har CJ. I morgen har jeg B-dag og skal derfor have 5 helt nye fag, det bliver spændende, jeg skal bl.a. prøve guitar.

I aften kommer CJ så og henter mig og så tager vi til kirke aktiviteter med YM/YW (young men og woman) hvor vi skal lave noget vandleg halløj. 

- Emilie