Fødselsdag og jul!

2014-12-29 02:22

Hejsa! 

Så er jeg også kommet igennem julen. Jeg må indrømme at denne uge har været sværere end de andre. 

Mandag var det jo min fødselsdag, yay, sweet 16!  Jeg stod op til 60 fødselsdagshilsner på facebook, det var lidt mærkeligt, men det var selvfølgelig pga. tidsforskellen. I mors eftermiddags pause ringede hun og 2 kollegaer til mig på facetime og sang for mig. Mary lavede morgenmad og så sang de også fødselsdagssang for mig. Efter morgenmaden gik vi så igang med at gøre huset klar til gæster. Jeg fik i mellemtiden også lige skypet med mor, far, Tobias og Bedde, det var super dejligt, så føltes det lidt mere som min fødselsdag. Efter at have skypet lidt ville jeg bage mors kanelkage, for vi ved jo alle hvordan den smager, mums! Men den blev ret så mislykket pga. højdeforskellen (danmark er i niveau med havet og Utah er højere) og det har så noget at gøre med bagepulver eller noget, det vidste jeg jo selvfølgelig ikke, den smagte stadig okay, konsistensen var bare sær. Min YW leder Sheryl kom så forbi og tog mig til Sonic for at få en "treat" (Sonic er forresten en fastfood kæde hvor du bestiller fra din bil og så kommer de ud med din bestilling). Vi fik begge en cream slush, mums! Vi fik snakket en del og hun gav mig en gave, hun gav mig selvfølgelig noget der havde med YW at gøre og som skulle hjælpe mig med at forstå YW programmet bedre. Om aftenen havde jeg så mine veninder på besøg, og vi havde det bare super sjovt. Mange af dem kendte ikke hinanden, men det var slet ikke et problem, alle kom godt ud af det med hinanden. Vi startede med at spille "things", i things læser en person et kort højt på kortet siger det f.eks. "ting man ikke burde gøre i en elevator" så skriver alle et svar ned og læseren læser dem højt, nu er det så tid til at gætte hvem der skrev hvad, det havde vi meget sjov med. Efter spillet var det tid til gaver, jeg fik super mange gode gaver, for det meste smykker fordi de tænkte på hvad der ville være nemmest for mig at tage med hjem. Og til slut så vi en film. Vi så "Princess Bride" som åbenbart er et kæmpe hit her, de fleste kan citere filmen, og det forståe jeg godt nu, den var nemlig ret god. Efter filmen tog de fleste hjem, men Kendra, Sam og CJ blev. Sam lagde så juleneglelak på os. De 3 blev og sov, vi skulle nemlig til et trampolin sted om tirsdagen. 

Tirsdag morgen stod vi forholdsvis tideligt op (i hvert fald i forhold til hvor sent vi gik i seng). Mary lavede morgenmad og så var det ellers afsted til hangtime. Vi hoppede på trampolin i 2 timer, og havde det bare super sjovt. På vejen hjem spiste vi på Pizza Pie Cafe, hvor jeg fik gratis desert fordi jeg holdt min fødselsdag. Efter hopning og spisning var vi alle trætte. Pigerne tog hjem og jeg slappede bare af resten af eftermiddagen. Om aftenen kom Evas familie så, vi skulle nemlig tilbringe juleaften sammen. 

Onsdag var det jo så juleaften. Jeg stod op og gjorde mig fin som jeg ville gøre derhjemme, selvom juleaften ikke er voldsomt stort her. Jeg prøvede så at skype/facetime/viber med mor, far, tobi og Bedde, men det virkede ikke rigtigt, så vi gav op. Det var ikke sjovt, der havde jeg lidt af en nedtur, men jeg snakkede med Mary om det og fik et kæmpe kram, Tobi tog videoer af når der blev åbnet gaver og sendte dem så til mig, det hjalp også en del! og så gik vi igang med maden, sikke et manageri! Vi grinte konstant fordi det meste gik lidt galt. Så da vi faktisk kom til at spise det var ary og jeg begge overraskede over hvor godt det blev! Vi fik dansk julemad: flæskesteg, brunede kartoffler og selvfølgelig risalamande. Inden vi begyndte at spise forklarede Mary og jeg hvad det var og så havde Mary lige en overraskelse som også overraskede mig efter deserten skulle m´vi danse om juletræet! Da vi havde spist lavede vi så et krybbespil og jeg var selvfølgelig en engel, Jeff læste højt fra biblen og vi udførte handlingen. Efter krybbespil var der risalamande og så var det juletræsdansningstid. Vi dansede og sang om træet og så føltes det ligesom jul derhjemme. Så åbnede vi børn hver 1 gave, vi fik alle badekåber (i de fleste familier er det julepyjamaser som de så har på næste morgen når de åbner gaver. Så tog evas familie hjem og drengene gik i seng. Jeg hjalp så Mary med at gøre klar til om morgnen. 

Torsdag var det jo så "rigtigt jul" her. Jeg vågnede op til sne, hurra! Da jeg kom ud fra mit værelse så jeg så at trappen var blokeret, vi skulle vente med at gå nedenunder indtil alle var klar. Mary spillede så julesange på sin fløjte hvilket betød at vi måtte komme nedenunder. Vi åbnede først vores julesokker som var fyldt med slik. Så spiste vi morgenmad og efter det åbnede vi gaver. Så pakkede vi ellers vores taker og tog afsted mod Evas hjem. Vi tog dog først hjem til "The Medskers". På vejen hjem til Eva hus kørte vi for langt og blev nødt til at bruge et nødsving på motorvejen for at køre den modsatte retning. Da vi endeligt nåede Evas hus spillede vi så kort og så var det ellers i seng. Jeg delte værelse med Becca og Adira. 

Fredag var det Josephs fødselsdag men det blev der ikke rigtigt gjort noget ud af. Vi havde en "julefrokost" hos Richard (Marys bror). Jeg hyggede hele dagen med Becca og Kathleen. En af Richards piger slog så hul i hovedet sidst på aftenen, men det var ikke slemt, ikke noget superlim ikke kunne klare i hvert fald... Da der var ro på igen efter forskrækelsen tog vi så hjem til Eva, Becca blev dog og sov med Kathleen. 

Lørdg holdte vi så Josephs fødselsdag hos Eva. Jeg fik spillet just dance 2015 med Eva, Mary og Adira, så gæt lige hvem der vandt. Ellers kørte vi bare hjem, Kaitlyn tog med. På hjemturen fortalte Jeff om dengang han var 16 for at holde sig selv vågen, det var vidt sjovt at høre om! Vi tog så hen til vores stake center og spillede volleyball, jeg tror aldrig jeg har spillet bedre, det var super sjovt! 

I dag var vi så i kirke og ellers har det bare været projekt dag for mig. Oprydning vasketøj osv.

Nu bliver det spændende at se hvad næste uge bringer!

-Emilie

Ps. der er lagt nye billeder ind :)