Den ugentlige opdatering

2014-09-29 00:43

Hej! 

Som det nok er gået op for jer er søndag nærmest blevet min faste ugentlige opdateringsdag, så det har jeg egentligt tænkt mig at holde fast i (medmindre at noget forhindrer det selvfølgelig). 

Mandag skete der ikke meget, jeg fik mit dansetøj på skolen (I skal nok få et billede efter vores første opvisning som er d. 9. oktober). Om aftenen var det FHE (family home evening = familie aften) og vi farvelagde efterårs billeder og dekorerede huset til efterår.

Tirsdag lavede jeg bøf med løg, jeg har nemlig lektier i hjemkunstskab - jeg skal lave mad 2 gange i måneden (tror jeg i hvert fald), så de gange vil jeg nok bruge på dansk mad. Så var det tid til Young Womens hvor vi skulle beslutte hvad vi kunne tænke os at lave af "velgørenhed" projekter, men vi skulle ikke bare komme med ideer, vi skulle dag lege en leg og så komme med ideer. Vi slog med terninger og øjnene på terningen bestemte hvor mange skittles vi skulle putte i munden og man måtte ikke tygge eller sluge. Hvis man slog to ens skulle man skrive en ide på tavlen. Bagefter stemte vi på ideerne og klistrede overskæg på. 

Onsdag var jeg ret træt da jeg kom hjem, svømning varer nemlig 2 timer om onsdagen pga. intervention skema. Intervention skema betyder at timerne er kortere og vi har "intervention" så hvis du dumper et fag kan du gå til den klasse og lave dine lektier eller få hjælp osv. Pga. at kortere timer får vi også før fri, men ikke hvis man har svømning så skal man nemlig blive indtil kl. 3. Jen min cordinater kom også forbi onsdag så vi sad i stuen og snakkede om hvordan jeg havde det her, og jeg fortalte at jeg havde det super godt. Så tog Mary og jeg hen på skolen til skole-hjem samtaler og alle lærerne sagde at de var glade for at have mig i klassen, at jeg endeligt skulle sige til hvis jeg havde brug for hjælp og spurgte ind til hvad jeg syntes om det her. Onsdag fik jeg også bestilt min tur til Hawaii. Så jeg smutter lige en uge til Hawaii i februar med et hold andre udvekslingsstudenter, det bliver super fedt! Vi skal lære at surfe, snorkle, danse hula og meget mere, jeg glæder mig super meget!

Torsdag havde sam fødselsdag men vi gjorde ikke meget ud af det, det var nemlig bestemt at "festen" var fredag i stedet. Mary og jeg tog igen hen på skolen, denne gang til et møde med svømme holdet, da jeg jo er på skolens svømmehold. Vi hørte lidt om hvornår der var svømme stævner og hvad vi kunne og skulle købe af udstyr til svømning. Vi skal allesammen købe en hold pakke som består af en badedragt (shorts til drengene) 2 svømmehatte og en t-shirt, og så kan vi så vælge at købe en træningsdragt ved siden af og en taske, jeg køber træningsdragten. Da vi kom hjem bagte jeg så kage til dagen efter.

Fredag havde vi en pep assembly på skolen i sidste time, min sidste time var svømning så jeg og en veninde på holdet skyndte os bare at tage et par bukser udenover badedragten og så var det ellers afsted. Jeg greb en t-shirt som blev kastes op til "tilskuerne" af cheerleaderne. Efter assemblyen skulle vi gå direkte tilbage til svømning (det havde vi fået besked på) og da vi kom tilbage legede de hajer og guldfisk, så det var en god start på weekenden. Og om aftenen holdt vi så sammys "fest" vi gav ham gaver og han elskede min (en ninjaturtles t-shirt og et par minion hjemmesko). Så havde vi en piñata i haven og fik kage og is. Det var en super hyggelig aften. 

Lørdag passede jeg David fra morgenstunden af, Mary og Jeff var med de andre drenge i kirken, de skulle nemlig øve et program til i dag. Så jeg multitaskede og gjorde rent mens jeg passede ham, så tog jeg på shopping med min veninde Lexi og om aftenen introducerede jeff mig til "doctor who".

I dag var det så kirketid igen og ellers er dagen gået med lektier vasketøj og kor. Jeg er også så småt begyndt at flytte mit tøj ind i skabet på mit nye værelse nu da Jonathan ikke længere er her.

I næste uge har jeg min første koncert med koret, det bliver spændende.

-Emilie